כתיבת דפי בוקר

כתיבת דפי בוקר

איך להכין דפי בוקר, ואיך התרגול הזה יכול להשפיע ולשנות את חיינו

בבוקר האנרגיה בגוף שלנו רגועה יותר, העולם רגוע יותר ויש למוח שלנו פחות גירויים.
תחשבו על אור השמש, בשעות המוקדמות הוא עדין ומלטף, כאילו מזמין את העיניים שלנו להיפתח ברכות, הצבעים רכים יותר וקלים לעיכול, הפלאפון שלנו דומם, להודעות ולגירויים לוקח זמן להגיע ויש זמן קצר ומבורך שהראש שלנו יכול לחשוב בצלילות. בנוסף התודעה שלנו עיבדה ועיכלה תחושות רגשות ומחשבות לאורך הלילה וייתכן שנקום עם ידיעה ובהירות לגבי נושאים שהיו מעורפלים בערב שלפני, אנחנו יותר מחוברות לעצמנו, לפני שההשפעה וההשוואה החברתית חודרת בחזרה לתודעתנו. זה זמן מדהים לקחת כמה רגעים עם עצמנו להכרה עצמית, לשאול את עצמי כדי להבין אותי, כדי לדייק את מהלך היום ואת המשך החיים. להתבונן על מה קורה לי בגוף, בתודעה. להיזכר בחלומות שלי, לפרוק את מה שיושב עליי.
אם הבוקר שלך עמוס, או שאת פשוט לא אוהבת בקרים, את יכולה לקחת לעמך כמה רגעים לנפי השינה או במהלך היום. אני חושבת שהעוצמה הגדולה בלכתוב דפי בוקר היא היכולת לחזור אחורה ולהבין את עצמנו לאורך הזמן, העיקר לכתוב לעצמי, בצורה חופשית, לאורך זמן.
כשאני מדפדפת אחורה בדפים שכתבתי אני מגלה דפוסי חשיבה, אני מבינה על עצמי מה חשוב לי, מה מפריע לי, מה ניתן לפתור, ולומדת על התהליך שכבר עברתי, כיצד חששות שהיו לי נמוגו ומרגישה נפלא לגלות שהחלומות הכמוסים שלי מתגשמים.
היתרונות:

- תקשורת רציפה עם עצמי ואפשרות לעבור תהליך בהתבוננות בעצמי לאורך זמן

- להזכיר לעצמי לחלום ולדמיין, הפשטה של תמונת האושר הבלתי מושגת שיש לי בראש למילים עוזרת לי להבין מה אני באמת רוצה, למה אני שואפת

- לשחרר כאבים ורגשות שלא מוצאים במה במהלך השגרה שלנו, איוורור רגשי
- לתת במה ליצירתיות מחשבתית ולעודד אותה להמשיך להגיע
- לפתוח את היום באהבה עצמית, בעשייה למען עצמי הנוכחית והעתידית

אתגרים:

- קשה להתמיד לאורך זמן, כדאי להזכיר לעצמי שמה שאני עושה זה בסדר, לתת לדברים לקרות בקצב שלהם מתוך תשוקה פנימית ולא מתוך הכרח. אפשר להתייחס אל תחום ההתפתחות האישית כמו בופה ענק ואין סופי, זה יכול להיות מענג ומזין, אבל אני אוכלת בקצב שלי. זה כלי, יש תקופות שאני כותבת ממש כל יום ויש תקופות שלא, בלי אשמה עצמית, כמה כיף לחיות.

- תחושת מיצוי, ניתן לגוון לעצמנו את השאלות מידי כמה זמן, ליצור בנק שאלות כשכל יום אני בוחרת חמש לענות עליהן, לאפשר לעצמי כתיבה חופשית.
פרקטיקה:

לרשום לעצמי שאלות מראש - אפשר להכין סימנייה עם שאלות ולבחור ממנה בכל בוקר
לרשום בצורה חופשית

שאלות לדפי בוקר:

מה את חשה בגוף
מה את מרגישה
על מה את חושבת

איך התעוררת הבוקר
על מה את מברכת
מה מטריד אותך
איך אפשר לפנק אותך
במה היית רוצה להתמקד היום
מה את מדמיינת לעצמך
מה יעשה לך טוב
השאלות שאני כותבת לעצמי הן רכות ומלטפות, במקום לשאול מה החלומות שלך או היעדים והמטרות אני שואלת מה את מדמיינת, לשמור על סטרס נמוך בגוף ועדיין לאפשר יצירתיות והפלגה רחוק בשאיפות ובחלומות. כשהיום יתקדם אני אשוב לחשוב במונחים מפוצצים כנראה אבל נעים לי בבוקר להעיר את התודעה לאט.



משלוח מהיר ואקולוגי

משלוחים אקספרס עד הבית לכל הארץ