לבנדר - יתרונות בריאותיים וטיפים לשימוש

לבנדר - יתרונות בריאותיים וטיפים לשימוש

למה לבנדר נמצא כמעט בכל מוצר טבעי שקיים היום? איך הוא עוזר לי לרפא את עצמי? ורשימה של מתכונים אפשריים.
להראות את הערכתך: מתנות מתחשבות לבוסית שלך לקרוא לבנדר - יתרונות בריאותיים וטיפים לשימוש 3 דקות הבא איך לטפל נכון בנר ריחני?

איך מפיקים שמן לבנדר?

שמן אתרי מפרחי לבנדר מופק בשיטה מסורתית עם מכשירים מאוד פשוטים ומכנים שעושים את העבודה מעולה ושומרים על השמן טהור וללא כימיקלים. בתהליך ההפקה מעבירים אדים דרך פרחי לבנדר ואוספים את הנוזלים של התעבות האדים. וככה מקבלים תמצית מזוקקת של לבנדר.
בתמונה מכשיר מסורתי להפקת שמנים אתרים.

 

לבנדר הוא צמח מופלא

ללבנדר יש היסטוריה ארוכה כצמח מרפא. למעשה, הוא שימש את היוונים והרומאים הקדמונים כחומר חיטוי ומשכך כאבים. כיום, לבנדר עדיין משמש לטיפול בגירויים בעור כמו עקיצות חרקים ופריחה. זה יכול לשמש גם לטיפול בנדודי שינה או חרדה - ואם את מתקשה להירדם בלילה או נוטה להתקפי פאניקה במהלך היום (כמוני!), הרחת שמן אתרי לבנדר עשויה לעזור לך להירגע.

יתרונות בריאותיים

לבנדר ידוע כצמח מרגיע ומטפל. ניתן להשתמש בו כדי להקל על מתח, לטפל במצבי עור ולשפר את השינה. לשמן לבנדר יש גם תכונות אנטי דלקתיות שיכולות לעזור להקל על כאבי ראש וכאבים אחרים. הריח שלו גורם לרוגע כמעט מיידי אצלי וזו הסיבה שהוא נמצא בכל כך הרבה מהמוצרים שלי.

איך להשתמש בלבנדר?


לבנדר הוא עשב ריחני ונפלא ואפשר לשלב אותו בהמון דרכים לתוך היום יום שלנו. ניתן להכין ממנו תה, להוסיף למזון ולמשקאות, להשתמש בארומתרפיה ומוצרי רחצה, לשלב בסבונים ובנרות ריחניים או אפילו למרוח ישירות על העור כחלק משגרת היופי שלך.
הנה כמה טיפים לשימוש בלבנדר:

להכין תה! הדרך הקלה ביותר להשתמש בלבנדר היא להכין קנקן תה ריחני ומנחם. ניתן להגיש חם או קר. להוסיף כפית ניצני לבנדר מיובשים על כל כוס, ולהשהות במים רותחים כ10 דקות.
אפשר גם להשתמש בעלים ישירות מהגינה. מוסיף פרשיות ורעננות.

בישול עם לבנדר

לבנדר הוא צמח אכיל וניתן להוסיף אותו לסלטים וגם להמון סוגים נוספים של מאכלים שאולי יפתיעו אותך. רק חשוב לשים לב שקונים פרחים מיובשים מיועדים למאכל בחנות טבע או מגדלים זן איכותי בבית.

* הלבנדר מהווה תוספת נהדרת לקינוחים, במיוחד לעוגות ועוגיות. אם אתה מרגישה הרפתקנית, נסי להוסיף אותו לגלידה או לסורבה!
* את יכולה גם להשתמש בלבנדר במנות עיקריות כמו עוף או מנות דגים - רק הקפדי לא להגזים, כי יותר מדי יכול להיות מוגזם עבור החך (ואף של אנשים).
* לבנדר משתלב היטב עם עשבי תיבול אחרים כגון רוזמרין וטימין לתוספת טעם. מוסיף ארומה מתקתקה ופרשית ובשימוש רב מידי תהיה מעט מרירות. אז חשוב לשמור על איזון (:
* הכנה של שמן זית בארומה של לבנדר באמצעות הוספת פרחי לבנדר לצנצנת קטנה ולכסות אותה בשמן זית עד הסוף. מומלץ לשמור סגורה כשבוע לפני השימוש. מעולה בעיקר לתיבול של סלטים. ניתן גם להשרות בשמנים שונים בהתאמה לקינוחים או למאכלים השונים.

הכנת מוצרי לבנדר משלך

הכנת מלחי אמבט לבנדר: לתערובת מושלמת (למי שיש אמבטיה כמובן...) שתשאיר אותך* רגועה אחרי יום ארוך.
שקיות ריח לבנדר לארון: מניחים כמה ניצני לבנדר מיובשים בתוך שקית כותנה או גרב וקושרים אותה עם חוטים - זה יוצר מטהר אוויר מעולה! הסוף לריחות לא נעימים בארון ובמגירות. לחידוש ורענון של הריח אני ממליצה לטפטף כמה טיפות של לבנדר אחת לכמה חודשים.

סיכום

אז לבנדר הוא צמח מרפא רב עוצמה העוזר להרגעה, שינה ולריפו אבל כאמור לבנדר הוא לא רק בשביל לישון טוב יותר! את יכולה גם להשתמש בו בבישול או אפייה לטעם מבלי להוסיף קלוריות (או שומן). ומכיוון שללבנדר יש ריח כל כך טוב כששורפים אותו כמו קטורת או פוטפורי, למה שלא תנסי להשתמש בכמה בפעם הבאה?

לצפייה בחנות שלי, בה כל המוצרים 100% טבעיים ומיוצרים בישראל:
מתנות בעבודת יד - לחצי כאן
נרות ריחניים - לחצי כאן
סבונים טבעיים - לחצי כאן

משלוח מהיר ואקולוגי

משלוחים אקספרס עד הבית לכל הארץ