מה לעשות עם נשירת שיער?

מה לעשות עם נשירת שיער?

טיפים להתמודדות עם נשירת שיער

כמות ההודעות שקיבלתי השבוע על בנות שרוצות להתייעץ על נשירה היא מטורפת, כאילו כולן עוברות את זה כרגע. גם אני מתמודדת עם נשירת שיער מבאסת בחודשים האחרונים.
אז, במקום המייל הרגיל שלי השבוע אספתי לכן טיפים להתמודדות עם נשירה:
(בסוף המייל מחכה לכן 10% הנחה על כל הנרות, מפיצי ריח והסבונים באתר)

קודם כל לזכור שנשירת שיער היא טבעית, להוריד לחץ ומתחים ולאהוב אותנו איך שאנחנו בכל רגע נתון. נשירת שיער מגיעה מבפנים, היא מושפעת מהרגשות שלנו, מרמת הסטרס בגוף, מהתזונה שלנו, מההתמודדות של הגוף עם החיים.

תוספי תזונה - כדאי להתחיל מבדיקת דם, לבדוק אם יש חוסרים של ויטמינים או מינרליים שיכולים להשפיע, מומלץ להתייעץ עם נטורופתית כדי לבקש בדיקת דם מדוייקת. ואז במידה ויש חוסר להוסיף לתזונה את מה שחסר, או באמצעות הוספת מזונות מוסיימים (כמו טחינה או אגוזים במידה ויש חוסר במגנזיום לדוגמא) או באמצעות תוספי תזונה איכותיים.

מי רוזמרין - רוזמרין הוא צמח ממריץ שיכול להשפיע על זרימת הדם בקרקפת ובתקווה גם לגרות את שורשי השיער לצמיחה. ניתן לבשל רוזמרין ולסנן את המים ולשטוף איתם את השיער פעם בכמה ימים.

שימון הקרקפת - בתרבות המזרח מתייחסים לקרקפת כאדמה שממנה צומחות השיערות ויש לדשן אותה ולטפח אותה כמו שחקלאי מדשן את הקרקע שלו. הדישון מתרחש באמצעות שמנים שונים, לכל שמן יש תפקידים אחרים ולכל שיער תתאים תערובת שמנים שונה. התערובת תכיל 3-4 שמנים מהרשימה הבאה:
שמן זית, שמן קיק (ידוע כתורם לחיזוק השורש), שמן ארגן, שמן חוחובה (שמן שהוא בעצם שעווה נוזלית ויש להשתמש בו בכמות מעטה), שמן קוקוס, שמן המפ ועוד,
לשלב כמה טיפות של שמנים אתרים כמו רוזמרין או לבנדר (לא כל שמן אתרי מתאים לשיער, שימי לב לבדוק לפני השימוש, את מוזמנת גם להתייעץ איתי),

והמתקדמות יוסיפו גם אבקות צמחיות כמו אמלה, שקאקי או היביסקוס (לא חובה).
את התערובת הזו יש למרוח בכמות מזערית על הקרקפת ולעסות איתה את שורשי השיער בעדינות. להשאיר אותה על הקרקפת לחצי שעה עד 5 שעות ולחפוף היטב פעמיים. מומלץ לחזור על התהליך פעם בשבוע.

עיסוי - באופן אישי זה הטיפ האהוב עליי, מומלץ לעסות את הקרקפת פעם פעמיים ביום למשך שתי דקות. להתחיל מטפיחות עדינות על הקרקפת, ואז לעסות את החלקים שמסביב לה - הצוואר, העורף, הרקות והלסת, ומשם בעדינות לעסות מתחת לשיער. פעולה זו מזרימה את הדם ועוזרת לנו להרפות ולשחרר מתחים ככה שזה ממש ווין ווין.

שמש - מצד אחד אנחנו צריכות את השמש בדיוק כמו הפרחים, היא מחיה אותנו, ומצד שני (בדיוק כמו לפרחים) היא יכולה לשרוף לנו את השיער. מומלץ להחשיף לשמש ולטבע באופן כללי, לשבת ברגליים יחפות על האדמה או החול החם עוזר לפרוק חשמל מהגוף, להוריד חרדות ולהעלות את מפלס החיוניות הכללית. יחד עם זה בחשיפה ארוכה לשמש מומלץ לכסות את השיער ובמיוחד את קו השיער העדיף מעל המצח. תשקלו לשים מטפחת בנסיעות ארוכות כדי להגן מקרן השמש שחודרת מהחלון על השיערות העדינות שמנסות לצמוח מעל קו המצח.

עוד טיפים קטנים - אני לא ממליצה להשתמש במרכך על הקרקפת, וכן ממליצה להסתרק בעדינות וברכות. כובע או מטפחת מסאטן יכולה להגן ולעשות טוב לשיער בלילה. לשתות מים ולאכול פירות וירקות במהלך היום. ולישון טוב (כאילו אובייס אבל הכי מאתגר), לאלו מכן שעובדות מהבית, אולי אפשר לא להתעורר עם שעון מעורר כל יום? לאפשר ימים של יקיצה טבעית ושינה איכותית.

ובעיקר, אהבה עצמית, אני אוהבת אותי ואתכן, אפילו קרחות כביצה <3

משלוח מהיר ואקולוגי

משלוחים אקספרס עד הבית לכל הארץ