דרמטיטיס ואקזמה בידיים

דרמטיטיס ואקזמה בידיים

הסבר מפורט וחשוב על הגורמים וההתמודדות. נכתב ע"י עדן אביאלי, רוקחת טבעית מעל 5 שנים.

 מהם דרמטיטיס ואקזמה?

דרמטיטיס הוא כינוי כללי לדלקת בעור. אקזמה היא פריחה מגרדת שיכולה להשפיע על כל חלק בגוף, כולל הפנים, הצוואר, הידיים והרגליים. לרוב היא תמצא באזורים שבהם יש קפלים בעור (כמו מאחורי הברכיים).
ישנם סוגים רבים של דרמטיטיס ואקזמה - חלקם הנפוצים כוללים אטופיק דרמטיטיס (או אקזמה אטופית), דלקת עור ממגע (שנובעת ממשהו שנוגע בעור), דלקת עור סבוריאה (סוג המשפיע על אזורים שומניים כמו הקרקפת) ואקזמה מספרית. (נקרא גם פסוריאזיס דיסקואיד או נומולר).

 מה גורם לדרמטיטיס ואקזמה?

זו נטיה של סוגי עור מסויימים להגיב באופן של פריחה אדמומיות ודלקת לגורמים שונים שחודרים אותה. מדובר בתופעה שנולדים איתה, היא ככל הנראה מועבר בתורשה גנטית ולרוב היא עוברת בגיל הילדות.

מה יכול לגרום להחמרה?

המחלה עלולה להחמיר עקב הגורמים הבאים:

• חשיפה לכימיקלים סינטטיים, בשמים סינטטיים, סבונים אגרסיביים כמו סבון כלים ולעיתים סבון בכלל (בעיקר אלו המייבשים והסינטיים).

• מקלחות מרובות, אמבטיות ממושכות, מזג אוויר קר, כל מה שיכול לייבש את העור.

• חומרים מגרים כמו צמר וסיבים סינטיים.

• הימצאות במצב ממשוך של מתח וחלץ נפשי עלולים גם הם להחמיר את הסימפטומים

• לחות נמוכה או לחלופין חום וזיעה

אם את מתמודדת עם דרמטיטיס או אקזמה אני ממליצה לבחור בסבון עדין, ללא בישום, שלא יכביד על העור, לא יגרה אותו וישאיר אותו מאוורר.
למעבר לסבון קטיפה המתאים למצבי עור רגישים לחצי כאן

מהניסיון של הלקוחות שלי, במצבים חמורים של דרמטיטיס מומלץ להסתבן לעיתים רחקות ככל הניתן.

היתרונות של סבון טבעי לאנשים עם דרמטיטיס ואקזמה כוללים:

* לחות עשירה - סבונים העשויים עם מרכיבים טבעיים כמו שמן קוקוס, חמאת שיאה ושמן זית עשירים בתכונות מזינות ובלחות שיכולים לעזור לשמור על לחות העור שלך. סבונים אלו מכילים גם שמנים שלא יגרמו לגירוי עור רגיש.
* מרכיבים היפואלרגניים. אנשים רבים הסובלים מאלרגיות מצאו הקלה לאחר המעבר לסבונים היפואלרגניים מכיוון שהם אינם מכילים את הכימיקלים המצויים ברוב מותגי הסבון המסחריים שעלולים לגרום לגירוי כאשר מורחים אותם ישירות על העור או בשאיפה במהלך המקלחת או הרחצה.
* השפעות מרגיעות: אנשים מסוימים מוצאים שסוגים מסוימים של סבון עוזרים להקל על הסימפטומים שלהם כגון גירוד או יובש על ידי מתן השפעה מרגיעה על אזורים דלקתיים; ייתכן שהדבר נובע ממרכיבים מסוימים המצויים במוצרים אלה, כגון ג'ל אלוורה.

סבונים עדינים המתאימים לעור רגיש:
סבון תינוקות - מבוסס על חמאת שיאה ושמן זית עם בישום לבנדר עדין
סבון קטיפה - מבוסס על חמאת שיאה ושמן זית ללא בישום

משלוח מהיר ואקולוגי

משלוחים אקספרס עד הבית לכל הארץ