איך לגדל לבנדר

איך לגדל לבנדר

איך לגדל לבנדר בגינה? ולמה זה כל כך מומלץ? נכתב ע"י עדן אביאלי, בעלת המותג "סבון עדן" ורוקחת מוצרים טבעים מוסמכת מעל 5 שנים.


גידול לבנדר

לבנדר הוא עשב פרחוני שניתן לגדל באקלים רבים. הוא משגשג באקלים חם ויבש ואינו זקוק להרבה מים כדי לשגשג. עם זאת, הוא זקוק לשפע של אור שמש ואדמה מנוקזת היטב כדי לגדול בהצלחה.
ניתן לרכוש צמחי לבנדר במשתלות או לגדל משתילים בבית. לאחר שתילת את צמחי הלבנדר שלך, הקפידי להשקות אותם היטב עד שהם מתבססים; לאחר מכן הפחיתי את ההשקיה לפי הצורך כדי לשמור על רמת לחות מתונה לאורך כל השנה (אך השתדלי לא לתת להם להתייבש לחלוטין).

היתרונות של לבנדר בגינה

הצבעוניות הנפלאה של גווני הסגול של לבנדר בגינה תשדרג כל גינה ותפזר ניחוחות נפלאים. מעבר לשימושים הרבים בלבנדר בבית - עליהם את יכולה לקרוא פה, לבנדר הוא עשב רב שנתי, מה שאומר שהוא יגדל שנה אחר שנה.

הגנה טבעית ממזיקים: לבנדר מהווה גם צמח נלווה טוב לעגבניות מכיוון שהוא דוחה חרקים כמו כנימות וקרדית עכביש מלתקוף את הפירות של ירקות אלו (וגידולים אחרים).

צמחי לבנדר זקוקים לשמש מלאה ולאדמה מנוקזת היטב כדי לשגשג. אם את רוצה לשתול אותם בחצר שלך, יש למקם אותם ליד צמחים אחרים שיש להם דרישות גידול דומות, כמו רוזמרין או מרווה.


קיטוף לבנדר

לבנדר נקטף באביב, כאשר הוא מגיע לפריחה מלאה. את יכולה להשתמש בלבנדר טרי או מיובש
בבית ובמוצרי יופי. כדי לקטוף, חתכי את השליש העליון של כל גבעול בעזרת מספריים או גוזמים. ניתן להשתמש בהם טריים או לייבש כדי שיחזיקו לארוך זמן וישמרו על הריח נפלא.

כדי לייבש את הפרחים הניחי אותם על מגבת נייר לייבוש למשך שבועיים ואז ניתן לאחסן בכלי אטום הרחק מאור שמש ישיר.

לצפייה במוצרי לבנדר בחנות שלי לחצי כאן

משלוח מהיר ואקולוגי

משלוחים אקספרס עד הבית לכל הארץ